Thursday 31 December 2015

To A Fresh Starting

This is an open letter. A super childish open letter (sebab esok dah masuk 20's yay). 

To whom may concern.

Assalamualaikum. Salam penghujung Disember. Semoga dari sebalik lampu-lampu neon, di bawah kemeriahan cahaya-cahaya terang, masih ada manusia yang sedar kewujudan kamu, dan kita semua. Sungguh, tahun 2015 merupakan tahun yang sangat awesome. Things happened unexpectedly. Orang datang dan pergi dengan sangat pantas.

"Tak sempat nak kenal rapat pun, tiba-tiba dah masuk hari lain dan dia dah tak kenal aku"

Memori berlalu pantas, macam angin sepoi-sepoi bahasa yang lembut membelai tubuh (dan merosakkan awning tudung kekeke). First of all, aku sangat bersyukurlah kepada Sang Pencipta kerana sehingga ke hari ini, aku diberi kesempatan untuk hidup dan melaksanakan tugas sebagai abid dan khalifah (in shaa Allah). Then, terima kasih kepada semua jenis emosi yang aku pernah alami. Tahniah buat diri sendiri yang sado menelan kebangangan dunia dan segala jenis manusia puaka.

Dalam satu tahun, aku tamat program matrikulasi and sambung degree,aku  jumpa ramai orang. Orang-orang yang mengajar aku macamana nak hidup. Orang-orang yang datang hanya untuk pergi. Mereka bawa seketul kebahagian dalam hidup aku and bila dah bosan, kebahagian tu direntap dari aku secara paksa.

Ok camni aku cerita, aku jumpa seorang lelaki secara tak sengaja semasa satu program di UTM. Sangat annoying dan talkative. Aku menyampah actually but entah macamana our Whatsapp's conservation jadi sangaat panjang. So,we start to get to know each other, I'm feeling so grand. Dia ni final year student, so malam je boleh jumpa. Adalah few night drive, we talked and talked sampai 1,2 pagi.

Then

He went missing. Pap! macam tu je. So aku gigihlah whatsapp dia atas urusan profesional yakni, kerjalah kan. Entah mamat tu mengamuk like singa and suddenly aku kena carut. Dafuq. So I said sorry and dia buat bodoh. Beliau teruskan hidup beliau seperti biasa. Macam tak pernah kenal aku.

The End. Bodo, aku lah tu yang bodoh tak bertempat. Oh, so I was "oh tu ke kehidupan". Aku jadi pelik dan sangat pelik. Semudah tu je? Kau takde memori ke kat otak? Lepas tu banyak lagi siri-siri drama sial yang jadi.




Babe, I still remember every single tiny details. So, benda-benda kecik macamni buat aku rasa aku tak payah jadi jujur dan ikhlas. Buat apa? Orang akan datang dalam hidup kita just for their advantage je kot. Ada ke lagi orang yang ikhlas untuk kongsi kebahagian dan kesedihan sama-sama? Wujud ke orang yang tanak apa-apa dari kita tapi dia sanggup bagi kita rasa bahagia? We tend to seek chances. Tak pernah peduli pasal perasaan orang lain.

"Guys, I enjoyed her accompany pheww". - Ada kawan aku cakap macamni, aku tak tahu kenapa aku rasa marah. Aku tak kenal perempuan tu siapa but aku rasa kesian kat dia.

2015- I learned that I can't believed anyone. Kita gelak sama-sama, then time aku jatuh guling patah riuk dan nak jadi ulat gonggok sorang pun tak nampak batang hidung. Today never promises tomorrow.

Jadi, semoga tahun 2016 aku senang lupakan orang dan kenangan. Aku nak tolak tepi all the worthless bastard. Majulah kita semua bersama Terfaktab, oh yeah!

Happy New Year everyone! Semoga kita semua murah rezeki, diberi kesihatan yang baik dan sentiasa di bawah lindunganNya. Love yaa.



*mesti nak mencarut kan baca entry kali ni hehehe

No comments: