Thursday, 4 April 2013

Tanda-tanda Anda Patut Memutuskan Hubungan Dengan Kekasih Anda


Memutuskan sesebuah hubungan cinta adalah sesuatu yang sukar untuk dilakukan oleh setiap insan yang bercinta. Lebih-lebih lagi ia akan melukakan hati kita lebih dari hati pasangan kita. Chewah!

Tapi kadang-kadang, ada beberapa sebab yang menyebabkan anda memutuskan hubungan dengan kekasih anda. Situasi dimana putus cinta adalah lebih baik dari meneruskan hubungan.

Jadi, apakah tanda-tanda yang boleh menjadi penyebab anda wajib memeutuskan hubungan dengan kekasih anda dengan segera? Mari kita lihat senarai di bawah:


Didera dan dipukul sesuka hati

Anda sering dipukul oleh teman lelaki anda. Kadang-kadang, anda dipukul kerana benda yang kecil sahaja. 

Dan alasan yang sering diberikan oleh teman lelaki kamu ialah, "Abang ni memang panas baran sikit. Sabar aje la kalau kena lempang", "Abang ni keturunan pendekar. Lempang orang ni memang kebiasaan.", "Abang ni nak pergi Amerika, pergi audition jadi wrestler nak lawan Randy Orton." dan bermacam jenis alasan lagi.

Buat apa teruskan hubungan kalau hari-hari makan pelempang dan terajang dari kekasih? Ada kemungkinan kalau kamu berkahwin dengan dia, anak-anak pula yang menjadi mangsa.


Dikawal dan dikongkong sepanjang masa

"Awak, saya nak keluar main futsal dengan kawan saya malam ni."

"Tak boleh! Duduk rumah, tengok Adam dan Hawa. Nanti kita boleh Tweet pasal scene-scene Adam dan Hawa malam ni."

**********

"Awak, saya nak keluar pergi shopping dengan adik saya..."

"Tak boleh! Jangan mengada nak keluar dengan lelaki lain."

"Tapi.. Rafi tu kan adik saya.."
"I said no!"

Ini negara bebas. Kenapa kekasih kau nak kongkong kau sampai macam itu sekali? Emak ayah kau pun tak pernah kongkong kau macam itu sekali.

Bukanlah kita tak boleh hendak mengongkong langsung. Tapi adalah batasannya. Janganlah melampau sangat.  Janganlah kongkong pasangan kamu macam kamu bela hamster dalam sangkar. 

Tapi aku perhatikan, bila emak ayah kamu kongkong kamu, kemain kamu mengamuk. Kata parents kamu tak supporting.

Tapi bila kekasih kamu kongkong kamu, kamu alright saja ikut kehendak kekasih kamu.

Kerana kasih, hamba turutkan?


Tiada cukup masa untuk bersama

Bila kamu free, dia pulak busy memanjang. Bila kamu busy, dia pulak asyik ajak keluar date. Timing tak kena langsung. Habis itu, bila masa nak berjumpa, bercanda dan memadu asmara kan?

Satu lagi situasi yang menyebabkan sukar untuk bersama ialah cinta jarak jauh. Aku tak kata cinta jarak jauh tak kan berjaya. Ada juga kawan aku menjalankan hubungan jarak jauh dan sudah selamat diijabkabulkan dengan isterinya. Cuma belum dapat anak lagi. Mandul mungkin. Kah kah kah! (Sorry Eddie. Tak sengaja kutuk kau).

Tapi tak semua orang tahan dengan perhubungan jarak jauh. Kalau kamu selalu rasa kesunyian, tak tenteram, selalu termenung, cepat jealous apabila melihat kawan kamu keluar bersama kekasihnya atau nafsu memuncak apabila melihat amoi ber-hot pants jalan seorang diri, maka dengan segala hormatnya silalah putuskan hubungan anda dan mulakan cinta jarak dekat.


Anda selalu sedih dari gembira

Asyik berendam air mata sepanjang perhubungan? Selalu menangis kerana perbuatan atau kata-kata kekasih kamu? Mata kamu selalu bengkak kerana menangis dan terpaksa buat alasan "Semalam aku tengok cerita Adam dan Hawa. Aku menangis bukan sebab cerita tu sedih, tapi sebab jealous Aaron Aziz peluk perempuan lain" setiap kali kawan pejabat bertanya tentang mata kamu yang bengakak dan merah?

Baik kamu putus sajalah.


Tidak dihargai dan tidak diambil berat

Setiap apa yang kamu lakukan untuk kekasih kamu, ia tidak pernah dihargai. Malahan siap mengutuk lagi.

Kamu dah bersusah payah nak buat sesuatu yang romantik atau surprise kepada dia, tapi dia buat selamba badak siap bagi komen "Apalah awak buat benda-benda macam ni?"

Kekasih kamu juga tidak mengambil berat terhadap kamu. Bukannya nak ditatang seperti minyak yang penuh. Cukuplah dengan SMS "Good morning? You sihat? Dah breakfast?"  Ye tak?


Kamu ketagihan

Kamu mempunyai kekasih. Tapi kamu ketagihan. Samada kamu ketagihan dadah, arak, judi atau apa-apa benda negatif.

Bila kamu ketagihan, ada baiknya kamu lepaskan kekasih kamu. Jangan menyusahkan hidup orang lain. 

Jika kamu ketagihan, kekasih kamu pasti akan membantu dan terpaksa berkorban banyak benda hanya demi kamu. Dan ini akan menimbulkan pandangan serong dari keluarga kekasih anda dan sudah pasti mereka menghalang perhubungan tersebut.

Bukan aku nak kata kalau sudah jadi penagih, terus jadi manusia yang hopeless. Tapi seeloknya kamu ubati diri kamu dahulu. Sudah sihat waafiat, barulah fikir pasal nak menanggung anak dara orang.

Apa? Kamu ketagihan seks? Kalau ketagihan jenis itu, baik kamu kahwin sahaja. Settle.


Kamu selalu ditipu kekasih

Ali: Eh? Siapa lelaki yang kelaur dengan awak semalam tu?

Ina: Oh. Just a friend. Sekelas masa sekolah menengah tu.

Ali pun membelek telefon bimbit Ina. Pergi kebahagian galeri untuk melihat gambar di dalam telefonnya.

Ali: Eh? Apsal ada gambar awak tengah berpeluk dengan kawan awak ni?

Ina: Eemm... Eerr.. Oh, sebenarnya kitaorang tengah kesejukan masa tu. Peluk tu sebab nak panaskan badan.

Ali: Okay. Tapi yang awak tengah comolot kawan baik awak tu, nak kira macam mana pulak?

Ina: Itu.. Itu dia tengah buat CPR. Saya lemas tu.

Ali: Lemas? Bukan awak keluar pergi Sogo ke dengan dia? Apa jadah lemas dekat Sogo?

Ina: Lemas sebab berpusu-pusu tengah shopping masa tu.

Nampak sangat menipunya. Kamu dah boleh cari kekasih baru jika situasi ini berlaku.


Selalu menipu kekasih kamu

Sama seperti situasi sebelum ini. Cuma yang bezanya, kamu yang menipu kekasih kamu. 

Ingat ya, selalu menipu. Perkataan "Selalu" membawa maksud kamu menipu kekasih kamu terlalu kerap. Sekali sekala bolehlah kerana kadangkala menipu itu benda kebiasaan ketika menjalinkan hubungan.

Jika kamu selalu menipu, itu tandanya kamu bukan benar sukakan dia sebab kamu memang tidak jujur dengan dia. Cinta yang suci menstilah berlandaskan kejujuran yang hakiki. Chewah! 

Carilah kekasih baru. Habis cerita.


Kamu tiada masa depan bersama dengan kekasih kamu

Ini lebih merujuk kepada kehendak masing-masing terhadap masa depan. Mungkin si lelaki mahukan 3 orang anak, tetapi si perempuan tidak menginginkan anak.

Mungkin si lelaki bercita-cita ingin bekerja di luar negara, tetapi si perempuan pula mahu duduk di Malaysia kerana ingin membuka perniagaan di sini.

Si lelaki dan perempuan mempunyai pilihan masa depan yang berlainan. Cara terbaik ialah duduk berbincang bagaimana kedua-dua impian masa depan kedua-dua belah pihak dapat dilaksanakan.

Selepas berbincang, tapi masih tidak mendapat keputusan yang membahagiakan kedua belah pihak? Putus sahaja.

Kepada peminat siri How I Met Your Mother, anda boleh merujuk kepada kisah percintaan antara Ted dan Robin. Kedua-duanya mempunyai pandangan berlainan terhadap masa depan dan mengambil keputusan untuk memutuskan hubungan (season 2 episode 22, Something Blue).


Kamu masih terbayangkan bekas kekasih kamu

Setiap kali kamu keluar date dengan kekasih kamu, memori kamu ber-dating dengan bekas kekasih kamu sering bermain difikiran kamu.

Setiap kali kamu memandang wajahnya, kamu sering teringatkan wajah kekasih kamu. Dan kamu sering tersilap memanggil nama kekasih kamu. Kamu sering tersebut nama bekas kekasih kamu.

Itu bermakna kamu belum move on dari hubungan dengan bekas kekasih kamu. Ada baiknya kamu putuskan hubungan dengan kekasih kamu, dan ambil masa untuk bersendirian dan move on dari perhubungan silam kamu.

Baik putuskan hubungan sahaja. Tak baik seksa diri dan kekasih kamu tu. Jangan jadikan pasangan anda sebagai rebound girl/boy.


Kekasih kamu seorang yang obses tahap melampau kepada sesuatu/seseorang

Setiap manusia ada tahap obsessi masing-masing. Ada yang boleh mengawal obsessi mereka dan ada yang tidak mampu menahannya.

Jika kamu mempunyai kekasih yang obses seperti di bawah, sila tinggalkan mereka:




Jangan ingat lelaki tiada yang obses melampau:


54 comments:

feruz8 said...

aku kena sebab alasan dia "tiada cukup masa bersama" padahal aku busy kerja pun untuk bina masa depan dengan dia. damn

Amirul (aremierulez) said...

Feruz8:
Bukan kau sorang je bro.. bukan kau sorang...

Itu satu lagi dilema lelaki tu. Bila pompuan selalu ajak kahwin, kita suruh tunggu sebab nak kumpul harta dulu.

Boleh buat entri pasal benda ni

Anonymous said...

klu selalu menipu sbb xmau lelaki tu membebel?.cth lmbt reply msj sbb xsedar msj masuk,tpi bagi alasan pegi jamban.mcm mn tu?

Anonymous said...

haha. boyfriend aku mengaku dia selalu tipu aku. suka perempuan lain. tapi baru-baru ni je aku tahu. kira macam tiba-tiba je lah. so, ada tips nak bagi aku move on dengan senang? hihi.

Amirul (aremierulez) said...

Anonymous 12:17:
Itu tipu sunat. Penipuan berskala kecil macam adalah benda biasa dalam diri setiap manusia.

Tipulah kalau manusia langsung tak pernah tipu berskala kecil macam tu kan?

Anonymous 12:24:
Tips untuk move on? Okay, sila tunggu entri aku yang akan datang. Hehehe

ablxhr said...

aku suka cinta jarak jauh .sekian terima kasih

Anonymous said...

Sedang mempertimbangkan sama ada nak move on atau stay dgn relationship.
Sebab tiada masa bersama.

Kekadang aku pun confuse,aku yg demand lebih atau memang dia yg tak kisah pun?

Amirul (aremierulez) said...

ablxhr :
Kenapa kau suka cinta jarak jauh? Senang keluar dengan awek lain? hahahaha

Anonymous 13:24:
Cuba cerita sikit serba sedikit kisah percintaan kamu. Mana lah athu aku boleh membantu mencari jalan penyelesaian.

Chewah!

Anonymous said...

Sebenarnya apa standard untuk ada msa bersama tu? Secara paling minima/ standard/ berkualiti?

Amirul (aremierulez) said...

ANonymous 18;36:
Masa bersama ni bergantung kepada individu itu sendiri. Kalau kau rasa boleh bersabar lagi, maka, teruskanlah dulu

Azim Alden said...

Dulu masa bru kenal happy sgt..pastu mula 1 per 1 masalah dtg..kantoi dia ade org lain..bkn sorg 2 tp ramai..aku ttp bg dia peluang..sbb aku sygkan dia..aku jenis yg suka mengingatkn dia..selalu ingatkan dia supaya jgn curang..smpai dia guna alasan bosan dgn aku sbb aku slalu ckp bnde sama..aku ingat itu bmkna dia mmg dah faham dan boleh fikir..sbb aku xnk dia ulang bnda yg dia pernah buat..akhirnya kteorg bpisah sbb diabmngaku dia ada org lain..tup tup 2 minggu pastu dia nk balik dgn aku tp dgn syarat kena terima kekasih baru dia skali(madu)..aku pelik..aku selalu tertanyakan knp wujudnya manusia mcm ni..cukuplah seksa hidup aku tp masih lagi terus nk seksa aku..mcm2 cara aku cuba sampaikan isi hati aku pada dia..tp dia cuma akan sedar 5 minit shj..pastu aku x tahu apa yg akn jadi..ingatkan bila da jpe fmly masing2 makin serius tp x sangka jadi mcm ni..akubpelik nape dia memilih utk curang..bukan utk bahagia dgn aku..apa l lg yg x cukup aku korbankan..apa lagi yg dia cari..mulanya aku dpt teruskan hidup dgn anggp dia kwn biasa..tp baru2 ni..dia dtg rumah..dia menyatakan lg hasrat nk kembali pd aku..sedangkan aku da hmpir bjaya lupakan dia..kini aku rasa seperti harapan tu kmbali..tp hrpn tu seolah2 plsu..tp aku tetap juga mngharap dan aku tetap juga syg kan dia..

Azim Alden said...

Dulu masa bru kenal happy sgt..pastu mula 1 per 1 masalah dtg..kantoi dia ade org lain..bkn sorg 2 tp ramai..aku ttp bg dia peluang..sbb aku sygkan dia..aku jenis yg suka mengingatkn dia..selalu ingatkan dia supaya jgn curang..smpai dia guna alasan bosan dgn aku sbb aku slalu ckp bnde sama..aku ingat itu bmkna dia mmg dah faham dan boleh fikir..sbb aku xnk dia ulang bnda yg dia pernah buat..akhirnya kteorg bpisah sbb diabmngaku dia ada org lain..tup tup 2 minggu pastu dia nk balik dgn aku tp dgn syarat kena terima kekasih baru dia skali(madu)..aku pelik..aku selalu tertanyakan knp wujudnya manusia mcm ni..cukuplah seksa hidup aku tp masih lagi terus nk seksa aku..mcm2 cara aku cuba sampaikan isi hati aku pada dia..tp dia cuma akan sedar 5 minit shj..pastu aku x tahu apa yg akn jadi..ingatkan bila da jpe fmly masing2 makin serius tp x sangka jadi mcm ni..akubpelik nape dia memilih utk curang..bukan utk bahagia dgn aku..apa l lg yg x cukup aku korbankan..apa lagi yg dia cari..mulanya aku dpt teruskan hidup dgn anggp dia kwn biasa..tp baru2 ni..dia dtg rumah..dia menyatakan lg hasrat nk kembali pd aku..sedangkan aku da hmpir bjaya lupakan dia..kini aku rasa seperti harapan tu kmbali..tp hrpn tu seolah2 plsu..tp aku tetap juga mngharap dan aku tetap juga syg kan dia..

miera wawa said...

Aku bru putus.. sbb dia upload pic dgn ex dia. Alasan bosan.pmpuan asik kacau dia.. lpas aku desak2 dia ckap rimas dgn prngai aku dan tbe2 xde perasaan dgn aku! Stupid..

SeSUciEmBunPaGi said...

hahahaha..lagi sedih kalo bercinta lama bagai nak rak..last2 gthu anggap kawan biasa..bila siasat rupanya ade perempuan lain..dan dah nak kahwin pon.. ati mmg sedih tp bersyukur sekurang2nya allah celikkan mata dri terus ngn cinta buta :)

Bunga_Ibrahim14 said...

Ah. Sial lah. Pekena kat tidak ambil berat.

Nor Atikah said...

ak ni da dkt sthun bsma,tp ak xthu dy tpu ak slma ni ad wchat n whatapp.ak xpnh cek pun dia ad ta.sbb dpn mata ak dia pkai hp cokia.hakikat ad adua phone.dy uptde sal ex dy . l0nely n mra crush lma dy smbg. pdhl tntg ak xad pun . ak ni sntiasa ad msa utk dy.ak phm dy nak time.dia na blaja pe.tp sbuk bwchat.smpaikan dia kua dgn pmpuan len.. . ak da bkak wchat dy.tp xad pn msj syg2..dy just rmai kwn.ak xthu nk truskn or x.tlg bg pndapat

Nor Atikah said...

ak ni da dkt sthun bsma,tp ak xthu dy tpu ak slma ni ad wchat n whatapp.ak xpnh cek pun dia ad ta.sbb dpn mata ak dia pkai hp cokia.hakikat ad adua phone.dy uptde sal ex dy . l0nely n mra crush lma dy smbg. pdhl tntg ak xad pun . ak ni sntiasa ad msa utk dy.ak phm dy nak time.dia na blaja pe.tp sbuk bwchat.smpaikan dia kua dgn pmpuan len.. . ak da bkak wchat dy.tp xad pn msj syg2..dy just rmai kwn.ak xthu nk truskn or x.tlg bg pndapat

siti aisha said...

hum., sabar jek la,, gado jek.ad jek x kene.apelg tah.

Hery Rey said...

1st sekli memang ar selalu kol tau msj... Mkin lma mkin bnyak alasan.. Stdy la.. I2 la ini la.. Tp bla buka wechat, wssp n fb.. Ada gak on9.. Pastu bila d tnya nak release tention.. Jd kehadiran kita sebagai pasngannya sebagai apa..?

virus sakio said...

dunia...lelaki byk yg mnipu.sbb ada duit.sng2 ajak tunang pastu putus lpas 3mgu.mcm haram...da la cacat.spm x lulus!salah ak jgk.kerja pegawai to kawan dgn bdak x cerdik.

virus sakio said...

nasib bek dia ckap sndiri.dgn ak...dia suh awej dia msj bgtau dia rimas ak suke kol.mcm sial je.dia ingt ak xde keja nk kol dia selalu.

Wardatul Iman said...

Banyaknya cerita...hmm...
Setiap percintaan mmg ada ujiannya..yg boleh bawa kpd kekal abadi tahniah sgt2.. tp yg separuh jln kita anggp positif... mgkin ada lg yg trbaik utk kita...:)..

ciknuramirah ahmad said...

Sedih cite u alls 😭

teya mong said...

aq ade bf.. bf aq msih syg kn makwe lma die.. aq diam kn aje. sbb die kate , die ngah brusaha nk lupakan ex die tu.ex die tu curng ngan die.. aq sajalh siasat. apa yg bf aq ckp tu btul rupanya.. tp, bile aq nngok status die .. ayt die ckp rindu, brsyg2 smuanya untuk ex die. bukan aq. kdg2 die suka mntk duit aq.. aq pon x fhm ngan die. die suka aq ke x sebernanya.. patut ke aq break ngan die? boleh bgtau pndpat x?

loveme said...
This comment has been removed by the author.
arni harlina said...

Ada bf yg sgt2 bz. Selalu think positive dia cri duit. Tp bz pn x kan la smp x amik berat lgsg. Da 2 bulan cmtu. Ckp bz smp x smpt nk msg. Tp mse utk men futsal ada. Faham la mmg bz. Tp 1 dua msg tny khabar pn ckup. Skrg x tau nk wt apa. Rse sedih. Nk tggl kan takut diri merana sndiri. Pls help ;'(

kim na-na said...

Sye slalu kne kongkong tp ada btas..then dia slalu tipu sye tp lma klamaan dia tba² jujur plak..plng xsuka skli dia msh bhbg dg bekas kekasih dia...

Fernand Neo said...

Aku ngan dia dh lebih stengah thn couple..kmi dua mmg slalu gaduh..pi boleh sttle la..pi dlm sminggu ni dh aku tengok..semenjak dia dh pindah pi rawang sane..kira jarak jauh jagak lh..aku tengok dia cam ade hide something dari aku arr..slalu nye bila dia kua..dia slalu send pic dia tgh kua ngan mak ke..kwn2 ke..semenjak dh gi sane..aku tgk..nk sruh dia send pic dia kt mane krg pon payah..mesti dia bgi alasan..so aku nak tau lh..ade tips ke x?hmmm

hafiz hafiz said...

Tukar bf jer

miss wada said...

Ahh takotnye bace kisah korg .. Ak ni status tunang org .. Taun ni kawin .. Tgok la cmne .. Cam samar2 pon ade ..

cik Rita said...

Cerita kita sama bro,,,.. Mungkin hati terlalu baik kita ni jd hamba cinta.aku pun sbb tlalu syg telan je trima jadi Madu. Jgn igt xda spesis mcm kmi ni. X semua org blh move on dgn mudah.sedihh.....

Asfa Hassan said...

Saya ada boyfriend, kenal kat laman sosial. Hampir setahun gak bercinta, tapi tak pernah jumpa. Alasan dia busy kerja. Pernah sekali dia kena transfer kat johor. Brgaduh dngn dia, sy pergi johor nak pujuk dia. Dia dh tahu saya dh sampai sana. Bila malam tu dia boleh sms sy kata nak sampai Kl dah. Hancur beb hati. Dah banyak kali dah dia janji nak jumpa, tapi dia mungkiri. Tahun ni ajak kahwin. Sy jadi was2, sebab dia tak pernah pon jumpa saya. Saya takut saya pasrah. Tp bila nak putus tu mmg tak boleh. Sbb kalau minta putus tu dia je yg mintak. Ade je nak cri point dngn sy bila sy tegur salah dia, what should I do haa? Sy takut sy pasrah lagi, hmmm.

Feera said...

well, two reasons here. idk should i stay or move on. omaigad T.T why must you be at the first place? huaaa

Feera said...
This comment has been removed by the author.
Nazzura Zue said...

Sy lagi sedih. Bf sy skandal dgn wife org, puncanya dia jadikan bf sy ni tmpt mngadu dengar semua masalah rumahtangga dia. Si bf pulak melayan. Tapi dia kata dah xde contact lg tapi yelakan, naluri perempuan. Sy rase diorg masih berhubung lg. Nk berpisah rase syg sbb dh hampir 5 thun bersama :'(

Nazzura Zue said...

Sy lagi sedih. Bf sy skandal dgn wife org, puncanya dia jadikan bf sy ni tmpt mngadu dengar semua masalah rumahtangga dia. Si bf pulak melayan. Tapi dia kata dah xde contact lg tapi yelakan, naluri perempuan. Sy rase diorg masih berhubung lg. Nk berpisah rase syg sbb dh hampir 5 thun bersama :'(

Happy Hour said...

masuk tahun ni cukup 7thn aku dgn bf aku tp dari tahun ke2 couple sampai skrg dia asyik kasar,dan dera aku.smpai skrg pun klu xnk bg duit dia ugut nak pecahkan kereta aku.kereta aku pun dia pakai sedangkan itu ayah yang bagi.aku buntu.macamana nak lari dr psycho mcm ni?dah lama aku sabar,aku nak lari tp dia tggu dkt office ugut utk bgtau mak ayah semua. help

yaya lulaby said...

Barubaru ni dia kata dia bosan bila bersama saya. Sedangkan saya hanya minta dia luangkan masa sedikit je itupun bila dia free wktu malam.. selama ni dia tak pernah call saya. Sy cuba fikir positif dan tak minta lebih dari dia. Kami merancang nak kawen tahun depan. Apa patut saya buat.. sudah banyak kali saya mcm ni. Hati saya hancur sangat bila dia kata dia bosan dengan saya sedangkan saya tak pernah bosan sikit pun bila dengan dia. Patutkah saya akhiri hubungan kami atau teruskan saja. Bantu saya..saya buntu.

Ameer Elsker said...
This comment has been removed by the author.
Ameer Elsker said...

haha...kenal scara x sngaja salah no gitu..sweet kan?bueerrkk..haaha..kapel laa dlam 2 thun xperanh jmpa ni..taik hidung pn xpernah tgk..haha. then shes goes study to oversea..balik2 ckp ade BF baru..ahha..i pn ckp okay..wlau sakit nk mapos..haha..take 2 years to forget her..see 3 thn lebih buang cmtu ja cint punya pasal..buta btol....haha..then 2012 ujung thun knl ngn sorang bdk ni d laman sosial..bercinta la.disini lh sy hilang sglanya..study,,kerja..life everthing..smpai skarang xjmpa2..alasan je tiap2 hari..dia jak kawen 4 5 kali..pernah bwk ibu comel sy tu p..tpi hantr kwn dia ckp bla3..alsan..haha..tpi xpa..ingt satu ja..cinta allah lebih agung..manusia ni apa sngt..jgn risau..waktu pengubat duka :) xpyh bercinta dah..nk kawin trus dah!!haha..bye onjgn kan..ahh kene buat blog sndiri ni..wjwkkwkwkw..

putih melati said...

Saya pun sama..rasanya pengorbanan yg sy buat dah x terkira dah..asyik tutup mata je dgn perlakuan2 menyakitkan bila dah puas mengingatkan tp tak didengari..sampai mengalami titik kejatuhan dan sy berusaha susahkan diri sy sendiri utk selamatkan dia..but then it end with dissapointment. I'm already fade up n nekad utk benar2 melepaskan dgn sepenuh hati..

kiky lala said...

hurm. . baguih2

Unknown said...

mungkin ade sbab npe dia xnk jumpe . klu btol sygkn dia . ko bleh tma dia wlau mcm mne skalipon dia . cube la sekali bterus trang dgn dia . cita bia hbis sgalanya ape hal . bukan sje2 dia xnk jmpe . 100% kompem ade sebabnya . maaf jika andaian aq salah . cma beri pndapat

Mrs Z said...

mungkin ade sbab npe dia xnk jumpe . klu btol sygkn dia . ko bleh tma dia wlau mcm mne skalipon dia . cube la sekali bterus trang dgn dia . cita bia hbis sgalanya ape hal . bukan sje2 dia xnk jmpe . 100% kompem ade sebabnya . maaf jika andaian aq salah . cma beri pndapat

norhanani abu bakar said...

Hurmm mcm mana plak dgn laki yg xnk keje..ade je alasan itulah inilah..janji nk kawen la hntaran 15 ribu laa...tp bile suh keje adeee je alasan hurmmm

Mior Game said...

Emmm mcm aku ni jenis tak suke bergayut bagai dan jenis yg tido awal..awek aku tu jenis yg tido lambat dan jenis nak bergayut..kalu time tido aku dh smpai n die ajak bergayut mesti rse mcm nk marah n time bergayut tu mesti akan bergadoh..maklum la pgi kerja..nk ke ofis dekat sejam..balik ofis pukul 5 smpai rumah pukul 6 knfrm2 la mlm tu letih nk rehat otak..baru2 ni aku keluar dgn famly aku..nk aku xtau bakal akak ipar aku ikut..so smlm nye aku bgtau nk kuar ngan flmy je..elok2 pg ni aku bru bgtau kuar ngan bakal akak ipar x pasal2 bnde kecik tu pun bergadoh besar (alasan sbb xbgtau bakal akak ipar ade sekali)..bkn sekali dua..byk kali dh alasan yg digunakan tak bgtau awal2..bg aku tu masalah kecik..tp suke diperbesarkan..kalu mcm tu ape solution nye?

ira hirwan said...

So cam na nak settle kn masalah ne??

ira hirwan said...

So cam na nak settle kn masalah ne??

ira hirwan said...

So cam na nak settle kn masalah ne??

MUHAMMAD IZZUDDIN said...

Afsa hassan sy pon kena yg sama mcm awk arrr...dah 2tahun kenal..tpbile ajak jumpe x nk...

MUHAMMAD IZZUDDIN said...

Hmmmm...same la...aku 2 thun kenal x penah jumpe...fie soh aku tggu..tp x thu nk tggu smpai bile...takot gak aku kena mcm hang ni

Unknown said...

Bf ajak putus 2 hari lepas, susalan kami gaduh, dia tumbuk mulut sehingga berdarah, kemudian dia bwk g klinik, keesokam harinya sy g balai sebb kwn2 dia ugut sy selepas upload pic dan status sy kat FB( sy tak tagged bf. Disebb kn sy diugut, sy buat laporan polis terhdp bf dan kwn dia, namun selepas bf dipanggil polis, sy menarik balik laporan, tak sangka bf ajak putus padahal perancangn kahwin telah dilakukan. Sy pujuk dia 2 hari lepas tu, dia pula bertindak membuat Laotian polis dan mengatakn putus ngn saya dan tidak mintak diganggu. Dia buat bertindak block semua wasap dan panggilan msuk. Selama kwn, sy bnyk berkorbn utk dia, apa2 shj, sy terima kekurngn dan tidak pernh meminta, cuma klu ikut kata2 dia, sy kongkong dia, nthalh...dia pun bukannye boleh bersosial sebb sering kekurngn wang, time dia xde duet dia bersama sy. Sy sygkn hubungn 2 thun ni, klu gaduh selalu dia kerap block wasap dan mintak putus.. sy yg bnyk memujuk, sekrmg ini, dia salahkn sy lagi sebb buat report polis, padahal tujuan sy buat utk melindungi diri sy bukannya nak cmpak dia dlm penjara, dia tak boleh terima, apa pendapat kalian semua

Unknown said...

Bf ajak putus 2 hari lepas, susalan kami gaduh, dia tumbuk mulut sehingga berdarah, kemudian dia bwk g klinik, keesokam harinya sy g balai sebb kwn2 dia ugut sy selepas upload pic dan status sy kat FB( sy tak tagged bf. Disebb kn sy diugut, sy buat laporan polis terhdp bf dan kwn dia, namun selepas bf dipanggil polis, sy menarik balik laporan, tak sangka bf ajak putus padahal perancangn kahwin telah dilakukan. Sy pujuk dia 2 hari lepas tu, dia pula bertindak membuat Laotian polis dan mengatakn putus ngn saya dan tidak mintak diganggu. Dia buat bertindak block semua wasap dan panggilan msuk. Selama kwn, sy bnyk berkorbn utk dia, apa2 shj, sy terima kekurngn dan tidak pernh meminta, cuma klu ikut kata2 dia, sy kongkong dia, nthalh...dia pun bukannye boleh bersosial sebb sering kekurngn wang, time dia xde duet dia bersama sy. Sy sygkn hubungn 2 thun ni, klu gaduh selalu dia kerap block wasap dan mintak putus.. sy yg bnyk memujuk, sekrmg ini, dia salahkn sy lagi sebb buat report polis, padahal tujuan sy buat utk melindungi diri sy bukannya nak cmpak dia dlm penjara, dia tak boleh terima, apa pendapat kalian semua

Nurfatihah Elviesia said...

slm..
sa bru putus dgn bf dlm minggu lepas..
mcm mna nk move on..dy asyik muncul bila aq hmpir nk lupakan dy..
tp dlm masa aq slalu trmimpi2 dia..
sejujurnya aq benci,mara,sakit hati..tp dlm masa sma aq slalu tringat kat dy..jujur aq rindu dy sgt2 hanya allah sja tahu terseksa nya aq rasa skg..kalo ble sa nk lari jau2..tp dy putus kan aq melalui fon bkn dpn2..