Wednesday 27 February 2013

Bitchology


Bismillahirahmanirrahim
Senyum comel. Kenyit mata.

Malu lah nak introducekan diri iteww. Harr muntah hijau. Hi aku gadis sweet 17 yang super ultraordinary. Mata besar, gigi rabbit wkwk. Salam perkenalan. Okay dah rasa annoying kejap heheww *kunyah bantal* . Selama ni cakap main lepas, kali ni tak tahu dah nak cakap apa haishh.  As warm up, I’ll make this first entry simple and just nice.

Definisi perasaan pada kefahaman aku;  satu rasa seronok yang senang berubah-ubah. Esok aku nak kahwin dengan kau, lusa aku nak kahwin dengan dia, tulat aku nak kahwin dengan kau balik, tahun depan hmm tengoklah macamana haha. No matter what do you feel today, ia takkan menentukan yang kau akan rasa benda yang sama esok. So, jangan buang masa. Frankly I told you, tak payah jenuh-jenuh cinta kat someone.




Hidup ni bukannya pasal the passing of years, remembering the memories atau the luck of survival. Tapi, hidup ni sebenarnya satu value dalam mencari kebebasan hidup, menghadapi muka-muka meloyakan dan keberanian dalam berjalan di hadapan muka-muka setan.

Just fall in love and break it up. If it’s doesn’t belong to you, fck off let it go. Don’t waste any tears. Hidup ni terlalu pendek kalau kita tak reti menghargai and keep on regretting. Live your life to the fullest. Mungkin kita perlu berhenti untuk fix on something broken. We should starting over and creating something better.

Bila dah rabak ofcoz lah sakit, perit, rasa macam nak meneran kan kan huzz. It eats you in and out, then leaves you crying in the darkness. It’s not just hurt, it is soul hurt . Faham tak soul hurt. It feels like something gets inside you and rips you apart. Dah lah rabak, kena koyak lagi. But then, enough. Start it all over again. Being in love is like a never-ended cycle, easy word endless loop lah. If terlepas yang ni, tak apa berlambak lagi yang lain.

Pesan aku, hiduplah dengan harapan. Tipu ahh korang hidup tanpa harapan. Harapan nak jadi cantik, nak kahwin dengan Kim Hyun Joong awww or untuk skema-tic person, maybe nak berjaya oh blabla whatever. Harapan itu penguat semangat ya sayang-sayang.

Arghh apa aku tulis ni Ya Allah.
Entah apa aku membebel. Sebelum melalut okaybye.


No comments: