Sunday 7 September 2014

Sebuah Introduksi

"Fuyoooo... member dah jadi penulis sekarang..."
"Wahhhh, Akhi dah jadi geng Terfaktab!!!"
"Tahniah Akhi!"
"Tahniah boss!"
"Pehhhh, boleh la bagi buku free nanti,,"

Itu adalah beberapa ayat yang telah dihamburkan kepada aku selepas Terfaktab mengumumkan Skuad Terfaktab yang baharu di laman twitter tempoh hari. Terima kasih dan alhamdulillah, setelah diberi peluang oleh pihak Terfaktab untuk menulis tentang duit yang telah pun aku DO-IT, maka tercatatlah satu entri baharu di dalam diari hidup aku, sebagai Skuad Terfaktab.

Aku sebenarnya tak reti sangat pun menulis. Tapi, aku cuba dan cuba untuk menulis walaupun aku tak reti sangat. Bagi yang dah kenal aku, mungkin mereka akan kata aku power dalam menulis padahal aku sangat segan bila menulis sebab risau diherdik tuhan-tuhan sastera dan ilmiah di luar sana. Bagi aku pula, menulis ni macam mengorat makwe. Mula-mula, kena kenal makwe sebelum dijadikan makwe. 'Study' makwe tersebut elok-elok sebelum kau boleh menguasai hati dan perasaannya. Namun menulis juga bukanlah sesuatu yang mudah macam novel-novel cinta yang dijadikan siri drama kat televisyen tuuuu. Kalau tak percaya, boleh tanya Leplep bila dia nak buat novel dia sendiri.

Aku rasa setakat ni sahaja pengisian untuk kali ini, sebab aku dah kata aku tak reti sangat pun menulis. Kalau ada masa, aku tulis lagi.
Sekian, terima kasih.

No comments: