Monday 15 September 2014

Stay.

Hai. Asyik cakap pasal sedih, pasal patah hati, pasal nak move on, pasal curang lah. kali ni saya nak bagi penyelesaian kepada awak-awak yang tengah bahagia tapi macam tk confirm je nak bahagia tu.



Are you in a great relationship but wonder if there's someone better out there for you?
Ya, betul, kita cuma manusia biasa. Kita takut kalau-kalau kita buat kesilapan dalam pemilihan terutama sekali dalam hal cinta. Apatah lagi kini kita hidup dalam persekitaran yang berfikiran, "Kau muda lagi. Tak payah fikir komitmen." Maka banyaklah jiwa yang jatuh dalam perangkap, kekal rasa ragu-ragu walau dah bertahun dengan orang yang sama. 
Pada aku, ada satu je perkara paling penting untuk mencintai orang yang kau tengah bersama sekarang ni.
Kau kena fokus kat apa ada pada dia, bukan yang takde. Merepek lah 'I want a guy/girl who..' tu. Kau mesti pernah dengar psikologi yang gelas half-full dan half-empty. Kalau kau jenis macam aku; half-empty glass, kau akan fikir atau list kan apa yang kau tak suka kat pasangan kau. Ini yang kita taknak. Kau kena betulkan balik perasaan dan minda. Ingat, kau dah pilih dia. Nak tukar-tukar buat apa. Kau ingat senang ke nak move on, suka orang lain, move on, repeat? Yang nak test market walau dah ada bf/gf tu pulak, aku cuma nak cakap pergi mati kau sana. Nanti jadi the one that got away, jangan menangis meroyan.
"The grass is always greener on the other side because it's fertilized with bullshit."

1 comment:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.