Thursday, 20 June 2013

Tunggu

Pernah tak, bila kau suka somebody tu pastu kau rasa, tak apalah asalkan dia bahagia, even bukan dengan kau? Tapi tipu, kan? Sampai bila nak tipu diri sendiri? Rasa sakit yang kau rasa tu, sampai bila nak sorok? Sampai bila nak menangis? Sebab kalau boleh, kau nak tunggu. Tunggu sampai dia nampak.

Kan?

" I was there for him, I was with him through every dark stages in his life. I love him, Jay. Why can't he see that? Why he still choose her over me? " said Sarah when her crush chose another girl over her.

I couldn't entirely put the blame on her, really. Because this is how our world works. Relationshit. Often we found ourselves giving love and appreciation to those who least deserve it, and then we ignore those who really have affections and care for us. We keep on chasing the one that we want, and we run away from the one who want us. We fight for the wrong battle, and if it's a war with love, baby, then you ain't winning.



Kau rasa mulia sangat ke sakit kau? Rasa kagum tak dengan diri sendiri? Sanggup tahan sakit mengejar orang yang tak suka kau. Tapi kau pandang orang yang suka kau sebelah mata. Kadang-kadang aku pelik tengok kau yang asyik mencarut ke langit, selalu salahkan takdir. " Kenapa orang yang aku sayang, orang yang aku kejar tu asyik terlepas? " kau tanya Tuhan sambil menangis. Aku perhati aja selama ni kau sibuk bercerita rabak kau yang sekali lagi gagal bercinta. Kau mengadu dan terus mengadu sambil mulut jadi biru.

Tapi aku? Kau tak pernah nampak aku kan?

Bila Sarah tanya, why the hell I choose to still stick around and stay with her? I just shrugged my shoulders and replied, " I don't know, I guess I like being around you. ". Tapi hakikat sebenar hanya aku aja yang tahu. I want her to finally see me, even after days, months or years, the hope in me still burning brightly. Maybe she will notice me, esok, lusa atau minggu depan. Atau hari lain, siapa tahu? Kelakar kan? Sanggup menunggu sampai cinta, sampai hati jadi lusuh, busuk.

Funny how we couldn't see it, funny how sometimes we thought love is fine when true love is selfish, true love is murderous. Kelakar bila kita asyik menunggu dan mata jadi buta, sampai terlepas pandang orang yang sayang kita. Love sometimes means we are willing to sacrifice, even if it means to lit our own inside with our own bare hands. No?

" Jadi, kau masih nak tunggu? Atau nak berhenti dan pandang kiri kanan? Mana lah tahu, ada yang menunggu. " soalan yang berlegar dalam otak. Tapi Thom Yorke cakap, true love waits. Entahlah.


2 comments:

Mikael Sahaja said...

Cinta ni permainan dia memang kejam.


Lagi orang tak sayang, lagi kita nak menyayang.

g a d i s said...

fitrah manusia kot .
lagi tak suka , lagi kita tunggu :)