Tuesday 16 December 2014

Kau okay? aku okay.

Semalam hujan, lebat. Macam lebatnya isu pergaduhan kita. Tentang kau balas text lambat, dan kau dahulukan orang lain sedang kita sedang sembang hal-hal serius. Aku okay. Kita okay.
Kau busy, sangat busy. Jadi aku cuba juga untuk membusykan diri. Tapi kau ada juga masa reply text aku walaupun lambat, sebab kau perlu dahulukan orang yang perlukan khidmat kau. Aku okay. Kita okay.

Aku paling kau utamakan, sampai orang tak tahu pasal hubungan kita. Kau cakap belum masanya. Ada banyak hati kau nak kena jaga. Hati ex-ex kau misalnya. Jadi aku ini apa dan siapa? Tak apa. Aku bersabar. Aku okay. Kita okay.

Kau layan orang lain baik-baik. Sampai personal text tanya “kau okay, kau okay?” Tapi aku kau tak pernah tanya. “Aku tak okay” sebab kau kenal aku seorang yang kuat, jadi kau tak payah ambil berat sangat pasal aku. Aku boleh handle sendiri. Aku okay. Kita okay.

Aku dah makin cemburu. Perasaan itu dah mula ada, aku risau bila ada perasaan macam ni, itu tanda aku dah mula sayang sangat. Tapi bila aku tanya kau pergi mana, buat apa, dengan siapa, dah makan belum? Dan kesemuanya pertanyaan klise dan apa yang kau buat kau tak inform dah sampai aku kena tanya dan kau cakap “macam tak biasa” aku fikir aku terlalu mengongkong pula. Aku okay kita okay. Maaf aku terambil berat.

Bila kita jadi selalu gaduh, layanan sesama kita jadi kurang. Mungkin aku nak kau pujuk dan kau nak aku “okay” dengan sendirinya dan berpura macam tak ada masalah. Aku terpaksa berpura demi menjaga hubungan kita ni ke? Aku mengalah. Aku okay. Kita okay. Dan hubungan kita okay.
Kau minta maaf, kau cakap semua salah kau, aku maafkan dan kita berbaik, esoknya kau ulang lagi silap yang sama. Aku tegur itu ini bukan nak perfect, tapi bawa berbincang macam mana sekalipun, serupa aku seorang saja yang pertahankan hubungan kita, dan kau sedang sibuk mencari penganti aku. Aku tahu jangan tipu. Aku okay. Kita okay. 
 
Aku dah tak tahu nak buat apa. Jadi aku berdiam diri. Kalau rindu kalau cinta dan sayang aku, cari dan ajaklah aku kembali. Rasa cinta itu ada, sayang itu masih ada. Tapi dalam kau tak sedar, kau dah buang aku. Tak apa, aku maafkan. Aku tahu kau sedang terleka. Mungkin.

Kita tak ada masalah, langsung. Kita okay. Aku okay kau okay dan hubungan kita okay. Mungkin kita perlukan masa dan ruang untuk merindu dan saat itu kau janganlah anggap aku tinggalkan kau. Okay? Banyak sangat kesalahan kau pada aku, terlalu banyak jadi kita tak payah berjumpa, tak payah berbincang sebab kau suka baca entry aku bukan? Jadi bercintalah dengan alam maya ni. Okay? 

Aku tidur dulu.

Embun Karina Abdullah Saif.

No comments: