Saturday 21 December 2013

Workaholic Girlfriend

"Sayang, I'm so sorry. I totally forgot esok I ada kerja la. Pagi sampai petang. I tak boleh la teman you pergi wedding. But wedding yang malam punya I rasa I boleh. Okay? I am sooo soooo sorry."

"Hm, it's alright baby. Have fun at work."

Fuhh, nasib baik tak kena marah. Siang tadi dah kena bebel dah. Hazwan kata dah 2 bulan lebih aku abaikan dia. Exaggerate gila boyfriend aku ni. Aku busy kerja, tapi aku ada je curi masa jumpa dia. Ala, 5 minit pun syukur lah, kan?

Ni sekarang macam mana pulak aku nak cakap malam pun aku tak boleh ikut. Bukan apa, lepas kerja mestilah penat. Nak kena bersiap pulak lawa-lawa pergi wedding. Aku malas sebenarnya. Kalau boleh lepas kerja aku nak lepak chill. Dah la sabtu pulak tu. Ahad aku ada kerja lain. Nasib dia lah dapat girlfriend yang workaholic.

Last month Hazwan ada cakap "B, I ni cepat boring." Masa dia cakap tu memang lah aku risau tapi sebenanrnya, aku yang tengah boring sekarang ni.

Balik kerja, malam sebelum tidur aku selalu fikir macam-macam. Aku rasa sunyi, sepi. Aku nak pasangan yang boleh aku mengadu pasal hari aku yang penat. Yang boleh manjakan aku. Tapi Hazwan mana suka dengar aku punya mengadu. Yang dia tau, dia boyfriend yang diabaikan dan perlu dilayan. Hello, aku girlfriend yang kuat bekerja, penat dan perlukan pasangan yang mahu manjakan aku. Cukuplah aku bekerja keras, takkan lah dengan boyfriend pun aku nak kena fikir and put soooo much effort untuk layan dia. Habistu siapa yang nak layan aku?

Malam ni aku dah boleh bayangkan lepas ni apa akan terjadi. Hazwan, macam ex aku yang lain akan fed up sebab aku terlalu busy dan aku letak kerja nombor satu. Seperti yang lain, dia akan curang. Seperti yang lain, aku akan sedih. Seperti yang lain aku lepaskan sebab aku lebih cintakan kesibukan bekerja.

Aku harap aku akan jumpa lelaki yang sabar dan faham betapa aku sangat kuat bekerja.
Atau mungkin.. seorang lelaki yang boleh aku cinta lebih dari kerja.

Aku harap Hazwan sabar. Aku harap setiap hari dia duduk rumah tu, ada lah dia google "Ways to deal with a workaholic girlfriend".

In the meantime, aku nak prepare diri awal-awal. At least nanti bila dah kena tinggal, takde lah aku terkejut dan frust menonggeng.


7 comments:

Mikael Sahaja said...

Workaholic takbaik.

Misz Wati said...

Jgn...rugi xde boipren.,..kang jdk cam aku,,

semicolon; said...

jangan fikir kerja je. kesian dia tau.

feruz8 said...

Kalau dia betul-betul faham dan sayangkan kau, dia akan terima yang kau jenis kuat bekerja. Lagipun kau kerja untuk majukan diri dan untuk masa depan. Dia takda hak nak marah dan terasa hati. Baru boyfriend, bukan suami.

feruz8 said...
This comment has been removed by the author.
azzo said...

Aku pernah jadi terlalu sbr brkerja, pkl 1pg msh atas hiway.. masa brlalu terlalu cpt, yg aku kejar blm tentu blh bg kebhagian.. kdg2 kt perlu adakan masa untk org yg tersyg..life is too short to regret..

Unknown said...

Nobody is to busy, it just a matter of priorities