Sunday 29 December 2013

Pil Cinta


Bercinta dah separuh tahun tapi tak pernah langsung berkomunikasi. Cukup I love you, I miss you tapi aku ni pendiam dan pemalu. Antara aku dan dia tiada persamaan. Nak cerita pasal buku atau muzik, dia tak minat. Jadi aku dalam relationship hanya yang mendengar. Dia, tak tau langsung pasal kisah hidup aku. Apa yang aku lalui, apa yang aku suka, apa yang aku tak suka.

Cukup enam bulan, mula bergaduh. Dia marah, aku diam. Aku tak pernah bagitau apa yang ada dalam hati aku. Tak nangis, tak marah. Diam, macam tunggul. Ada banyak aku nak cakap, tapi sebab aku memang seorang introvert.



Aku kata aku dah give up. 

Dia kata dia taknak aku give up. Dia bagi aku pil cinta.

and it feels fucking amazing. Best feeling ever.
Aku mula memuji ciptaan Allah, betapa cantiknya langit malam yang dipenuhi dengan bintang, indahnya alam. Aku mula sedar bahawa setiap yang disekeliling begitu cantik. All the small small things yang selama ni aku ignore, aku mula hargai.

Aku rasa semua orang cantik dan handsome, semua orang ada keistimewaan masing-masing. Aku mula rasa cinta, rasa cinta pada semua. Aku sayang boyfriend aku, family dia, kawan-kawan dia, semua. I hug them all and I even kissed Ana.

and I started to talk and have a real conversation. Aku ceritakan semua gundah di hati, aku ceritakan apa yang aku nak, aku luahkan betapa aku sebenarnya cintakan dia. Aku juga sedar sebenarnya aku banyak silap, aku tak sempurna. Aku selama ini begitu pentingkan diri sendiri dan sebenarnya dia terlalu baik untuk aku. Tapi aku tak pernah peduli all the small small things. Aku yang kejam.

Nasib baik dia bagi aku pil cinta. Kalau tak, aku takkan sedar betapa indahnya dunia, betapa dalamnya cinta dan kalau aku tak telan pil cinta itu, sampai mati aku takkan reti nak hargai semua disekililing, pentingkan diri sendiri dan rasa dunia ni kejam. 

Tapi dunia ini indah, buka lah mata dan minda. Sayang dan hargai semua orang. Spread love.


2 comments:

gadis said...

pil cinta mcmana?

Unknown said...

Rasanya aku pun dah termakan pil cinta. Dia tak bagi aku sebab kenapa aku menyintainya.