Thursday 14 March 2013

Buta dan Bodoh?


'Kau tak boleh ubah lelaki tu. Kau rasa dengan cinta sejati kau dapat ubah kaki perempuan jadi setia pada kau, kaki pukul tunduk pada kau. Lelaki takkan berubah sebab seorang perempuan, kecuali lelaki tu sendiri yang ingin berubah' (kata-kata seorang bapa)

Mungkin ratio 2:50 lelaki yang boleh berubah kerana wanita. Mungkin? Perlukan pengorbanan yang besar bukan? Oleh itu, gadis-gadis, anak-anak dara mahupun yg sudah berpunya, jangan menaruh harapan terlalu tinggi kau boleh ubah seorang lelaki yang memang zahir dia jahat jadi baik kerana cinta. Kau boleh cuba tapi jangan lukakan hati sendiri. Kalau boleh, elakkan terpengaruh dengan cerita-cerita dongeng. Tapi, tak salah bina impian. Jangan putus asa tegakkan cinta, itu pilihan. Jangan sekali-kali kalah pada cinta, itu nasihat dan peringatan. Biarlah kalau kau nak berpegang pada ayat 'cinta itu buta'. Tapi, jangan sudah buta bodoh pula. Jaga maruah, jaga hubungan dengan Tuhan. Dari situlah bermulanya kebahagiaan dan kemudiaan akan datang cahaya cahaya cahaya CINTA ~ (okaybye)

Persaingan semakin sengit antara kaum wanita, sudah la lelaki tak ramai sangat. Perempuan kena bersaing bukan dengan perempuan je tapi dengan 'lelaki' juga. 'Lelaki' kacak, pandai mengurat pulak tu, payah la.

3 comments:

Mohd Rusly | Nurhazwany said...

Mana mungkin lelaki boleh berubah semata-mata kerana cinta? Dongeng semua tu :)

Hakim. said...

Boleh

Mohd Rusly | Nurhazwany said...

Haha :)