Sunday 31 March 2013

Mary Jane

"I think I'm in love."

"Dengan siapa?"

"Mary Jane."

Celaka siapa Mary Jane? Habistu selama ni aku cacat main sep sep sorang-sorang ke?

---

Satu hari awak ajak saya jumpa Mary Jane. Berdebar. Takut. Lagi lawa ke dia? Apa yang Mary Jane buat sampai awak suka dia?

Mary Jane memang cukup sempurna, saya faham dan tak kisah dimadukan. Mary Jane banyak tolong saya buat assignment, teman saya bila saya bosan, kasi semangat dan yang bestnya, pandai buat saya yang kurus kering ni kerap makan. Awak pun happy je bila Mary Jane ada.


Semalam sampai petang Mary Jane hilang. Kita rasa tak senang duduk, rasa macam nak mengamuk bila Mary Jane takde.

Saya tak buat salah pun tapi buat pertama kali, awak tampar saya. Awak pukul saya, awak tendang saya, awak cekik saya, awak tolak dada saya, awak pukul saya sampai saya terjatuh, sampai saya terhentak dekat dinding.

Sampai hati awak buat saya macamni bila Mary Jane takde. Awak lupa saya baru balik kerja, belum makan dari pagi?

---

28 Mac, aku tak makan seharian. Sakit. Sakit bila orang yang aku sayang, boleh sampai hati nak pukul aku. Aku pernah berjanji dekat diri aku sendiri, aku takkan maafkan mana-mana lelaki yang pukul aku.

Memang aku tak maafkan, tapi sampai harini, aku masih dengan dia. Ye, aku bodoh.



*Kalau nak tau siapa Mary Jane, baca Ganja Love


5 comments:

Mikael Sahaja said...

Aku still tak tahu siapa Mary Jane ni. Cis.

AMERican Idiot said...

Aku kenal Mary Jane hanya dalam lagu Green Day - Jesus Of Suburbia yang bunyinya macam ni:

Get my television fixed
Sitting on my crucifix
The living room or my private womb
While the Moms and Brads are away
To fall in love and fall in debt
To alcohol and cigarettes
And Mary Jane
To keep me insane,
Doing someone else's cocaine

Anonymous said...

she,mry jane tu yg ni kn?

http://petaiataupizza.blogspot.com/2013/04/to-moon.html

She said...

pandai :)

angelpakailevis said...

hoyeah! mary jane sentiasa ade dgn aku lepas exam. hehe